ICT-beheerder hoofdtaken en functievereisten
De hoofdtaken van een ICT-beheerder zijn:
- Operationeel houden van alle programmatuur, netwerkapparatuur en het geautomatiseerde informatiesysteem.
- Onderhouden van contacten met hard- en softwareleveranciers.
- Installeren en onderhouden van hard- en software.
- Participeren in het opzetten van een professionele beheerorganisatie.
- Toezicht houden op een juiste toepassing van de procedures, signaleren van knelpunten en aandragen van verbeteringen.
- Adviseren en informeren van gebruikers over toepassingsmogelijkheden van bestaande en nieuwe apparatuur en programmatuur en assisteren bij het gebruik daarvan.
- Organiseren en coördineren van opleidingen ten behoeve van de gebruikers.
- Initiëren en/of ondersteunen van acties gericht op verdere kwaliteitsverbetering.
- Zorgen voor het goed functioneren van de helpdesk.
- Zorgdragen voor de documentatie en registratie van hard- en software
adviseren over inkoop van nieuwe hard- en software en supplies.
- Softwareontwikkeling
databaseontwerp.
De Functievereisten van een ICT-beheerder zijn:
- Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Goede communicatieve vaardigheden.
- Kunnen functioneren in teamverband.
- Organisatorische kwaliteiten, flexibiliteit en zelfstandigheid.
- Inzicht in administratieve procedures.
- Accuratesse, initiatiefrijk, pragmatische en resultaatgerichte houding.
- Analytisch en conceptueel denkvermogen.
Verwijder dit woord van de printlijst