Internetmarketing en SEO woordenboek - Computerwoorden.nl: Een begrip in de ICT!
computerwoorden.nl
Internetmarketing en SEO woordenboek
Printlijst:
Home | Sitemap | Zoektips |

Internetmarketing

Offline promotie

Alle activiteiten die een webmaster/bedrijf onderneemt om bezoekers naar de website te lokken, zonder daarbij gebruik te maken van het internet. Voorbeelden van offline promotie zijn Direct Mail, adverteren op televisie, kranten, vakbladen en/of sportbladen, adverteren op beursen en seminars, stickers op de bumper van de auto, etcetera. Ook het aanbrengen van een webadres op bedrijfsmateriaal, zoals mokken, kopjes, pennen, wagenpark, brieven, facturen en relatiegeschenken valt onder offline promotie.

On line publicaties

Magazines, kranten en andere publicaties die op het Internet te vinden zijn.

On line sales

Verkoop van diensten en producten via het internet.

On line service

Organisatie die tegen betaling (in de vorm van een abonnement) services via internet aanbiedt. Hierbij kan gedacht worden aan een nieuwsbrief of financiële informatie die in een overzichtelijke indeling wordt aangeboden.

One way link

Een link naar een website zonder hiervoor een backlink van terug te verwachten. Soms wordt voor de link geld betaald (paid link), vaak wordt het gedaan om de bezoeker naar een interessante website te leiden, die te maken heeft met het onderwerp/artikel van de pagina.

One-to-one marketing

  • Eén op één marketing
Marketingmethode waarbij de reclame wordt gericht op één bedrijf, persoon of een beperkte groep klanten. Voor deze vorm van direct-marketing wordt gebruik gemaakt van een klantenbestand.

Online promotie

Alle activiteiten die een webmaster/bedrijf onderneemt om bezoekers via het internet naar een website te lokken. Onder de online promotie vallen activiteiten zoals zoekmachine optimalisatie, webvertising, vermeldingen op startpagina's, blogs, partnerlinks en landing pages.

Opt-in e-mail

Een marketing e-mail waarbij de ontvanger expliciet en vooraf toestemming voor heeft gegeven aan de verzendende partij voor het versturen ervan.

Opt-out model

De mogelijkheid om ongevraagde e-mail of spam te blokkeren. De ontvangers moeten nadrukkelijk vragen om van de lijst te worden afgevoerd, daarna ontvangen ze de ongevraagde e-mail niet meer.

Organic search results

  • Organische zoekresultaten
  • Natuurlijke zoekresultaten
Resultaten binnen een zoekmachine waarvoor niet betaald is. De rangorde van de organische zoekresultaten wordt onder andere bepaald door de relevantie van de zoekwoorden, link populariteit, historische gegevens, etcetera.
Onder
Onder "Gesponsorde Koppelingen" staat een betaalde resultaat, de rest zijn organische zoekresultaten.

ORM

  • Online Reputation Management
Public relations met betrekking tot alle online activiteiten (internet). Bij ORM wordt actief gezocht naar negatieve berichten op het internet, zoals weblogs, flora, websites, nieuwsgroepen, etcetera. Wanneer er een negatief bericht is in bijvoorbeeld een forum, kun je hierop adequaat reageren, door bijvoorbeeld een conversatie an te gaan en te proberen uit te leggen waarom de negatieve reacties ongegrond zijn. De negatieve reacties kan worden opgespoord met behulp van de bekende zoekmachines.
Een voorbeeld van een zoektocht naar een negatief bericht binnen Google.
Een voorbeeld van een zoektocht naar een negatief bericht binnen Google.