Wat betekent Medewerker beheer ICT hoofdtaken en functievereisten? Definities en afkortingen geleverd door Computerwoorden.nl.
computerwoorden.nl
Nederlands Computerwoordenboek - Een begrip in de ICT
Printlijst:
Home | Sitemap | Zoektips |

Resultaten woordenlijst:

Er zijn 1 zoekresultaten gevonden.

Woordenlijst:

Medewerker beheer ICT hoofdtaken en functievereisten

De hoofdtaken van een medewerker beheer ICT zijn:
  • Installeren van hard- en software, updates en uitbreidingen.
  • Aanpassen van hardware aan nieuwe situaties.
  • Beveiligen van het systeem door preventieve maatregelen te treffen.
  • Aanpassen van software aan het computersysteem.
  • Aansluiten van computers op een netwerk (inclusief e-mail, printers, cd-rom, fax enzovoort) en deze gebruiksklaar maken.
  • Beveiligen van de software en zo nodig virussen ongedaan maken.
  • Verhelpen van storingen in hard- en software.
  • Instructie en ondersteuning bieden aan gebruikers.
  • Adviseren bij aanschaf van hard- en software en supplies.
  • Uitvoeren en onderhouden van back-up- en herstelprocedures.
  • Onderhouden en beheren van gegevens en bestanden op lokaal niveau.
Mogelijke functievereisten van een medewerker beheer ICT zijn:
  • Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal.
  • Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van moderne vreemde talen.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Kunnen functioneren in teamverband.
  • Accuratesse.
  • Initiatief.
  • Flexibiliteit.
  • Zelfstandigheid.
  • Planmatig kunnen werken.
  • Analytisch en conceptueel denkvermogen.
  • Pragmatische en resultaatgerichte houding.